14.1.12

Island Bay

Üheksas päev Wellingtonis. Tunnen endiselt, et suur õnn on mu õlul.
Wellington on kindlasti kõige coolim (pea)linn, kus ma olen olnud.
Otsisin isegi ükspäev kaks tundi tööd ukselt-uksele. Nii närvis olin enne, et kuni vasaku väikese varba küünelakini üritasin täiuslik olla. Ja siis ma sain aru, et ma olen täielik idikas, sest Sydneys ma ju võtsin ise CV-sid vastu ja see nagu tähendaks praegu, et ma kardan iseennast.
Kõigega harjub.
Arvatavasti ei vaidle ma ka varsti enam vastu, kui mulle öeldakse, et ära muretse, sa oled naisterahvas ja dressidega on väga okei õhtul välja minna (ehk siis peaasi, et emane) . Ja kui üldse meiki pole, ei saa ju ka hommikul külas ärgata nagu peletis.
Inglise keel (taand)areneb: mantrol, sunsmart, hospo... Ja eesti keel on juba kerge uus-meremaa aktisendiga: "Vaata, sii sial."
* * *
Sydneys ei orienteeru ma siiani korralikult, siis siinsed mastaabid on palju paremini hoomatavad. "Tunne oma kodulinna"- raames on plaanis käia läbi turud ja rannad ja mõnusad kohad. Muuhulgas ka paik, kus elab Uus-Meremaa rahvuslik aare, filmimees Peter Jackson (see Sõrmuste Isanda tüüp).
Täna läksime tuule eest varju linnaossa nimega Island Bay, mis asub viis kilomeetrit kesklinnast lõuna poole.
Elamupalistus:
Rannaküla arhitektuurinäiteid, hobusepead ja paat-rõdu:
Elanikke on seal nii 7000, sealhulgas mitmeid kunstnikke ja kirjanikke. Keskkond peaks loomingulist tegevust soodustama küll.
Taamal on Tauteranga saar:
Parkla oli autosid täis, inimesi ei paistnud eriti kuskil. Sest nad olid kõik vees ja kuskil kivide sees ja uudistasid merekaitseala. Infotahvel muidugi kuulutas, et paremad ajad on möödas - puusani vees olevat olnud nii homaare kui pāuasid (Wikipedia ütleb, et see on teatud meretigude maoorikeelne nimetus) ning ka riffahvenaid ja hapukusid kohtab nüüd harva. Mul pole aimugi, mis see hapuku (Polyprion oxygenios) eesti keeli võiks olla, aga suur on ta küll - keskmiselt 80-100 cm ja kaalub kuni 30 kilo.
Sukeldujaid ei heidutanud see ega ka nii 13-kraadine vesi. Esimesel pildil olev härra ei saanud kuidagi veest välja, kuni üks instruktor tuli juhtnööre andma. Meist ta jäigi oma sisikonda välja oksendama. Karm vaatepilt, eriti ei taha sukelduma minna ma.

Kommentaare ei ole: